Com és i com funciona una sessió de PSYCH-K® ?

El PSYCH-K® és una eina molt poderosa que et pot ajudar a modificar totes les creences que et limiten i més, molt més.

"Som més poderosos i meravellosos del que encara coneixem"
Peter W. González -Instructor de PSYCH-K®

El PSYCH-K® es pot practicar a qualsevol hora i lloc, es fa vestit i no hi interfereixen ni rellotges, ni mòbils ni cap altra cosa. La sessió la fan la persona interessada i el facilitador que l'acompanyarà durant tot el procés.
Qualsevol persona pot practicar sessions de PSYCH-K®: gent gran, gent jove, gent no tant jove, malalts, gent amb mobilitat reduïda, etc. sense importar el seu estat físic, mental o emocional.

No és necessari tenir una idea preconcebuda de com funciona el PSYCH-K®, ni tant sols cal creure-hi, simplement has de saber quin aspecte de la teva vida t'agradaria millorar i fer la sessió.

*El primer pas és conversar una estona amb el facilitador, per a que m'expliquis quin és el problema  que vols resoldre o allò que vols millorar o incorporar a la teva vida. Comentarem breument aquest aspecte i quin és l'objectiu que t'agradaria assolir. No cal que en parlem extensament, ni que l'analitzem, el PSYCH-K és una tècnica que no busca l'origen, ni la causa del problema, sinó que s'enfoca en la solució.  

Un cop hagis identificat quina és la creença o limitació que t'agradaria canviar, decidiràs què t'agradaria tenir a canvi, per a fer-ho, hauràs de crear una frase que expressi de forma positiva allò que vodries aconseguir. 

Un exemple:
  Problema: Sento pànic quan he de parlar en públic
  Objectiu ( FRASE ): "Em sento còmoda i segura parlant en públic"

*A través d'uns senzills tests musculars (Kinesologia^) anirem verificant que la creença que has escollit, així com el procés per a modificar-la siguin adequats per a tu. I seràs tu mateix/a qui descobrirà personalment la informació subconscient que t'està influenciant, a través de les respostes musculars amb les que el teu cos reaccionarà.

^La Kinesologia és una tècnica basada en les respostes musculars del cos davant d'un estímul concret, pot ser una pregunta, un aliment etc. El cervell envia una informació diferenciada als músculs quan detecta un estímul "positiu" o un de "negatiu."
A través de tests musculars molt senzills podem establir comunicació amb el nostre subconscient i detectar quan diem una veritat (informació que tenim integrada com a certa), o per al contrari quan diem una mentida o incongruencia (informació que el nostre subconscient no té incorporada i no considera real)
Un exemple molt senzill:
Si intento fer un test muscular que consisteix en fer força amb el meu braç, d'una determinada manera, quan estic afirmant una frase que és certa, els meus músculs podran aguantar la tensió. Però, si intento oferir la mateixa resistència muscular quan estic afirmant una frase que no és certa el meu cervell enviarà una senyal diferent als músculs del meu braç que NO em permetrà exercir la mateixa pressió o força.
*Un cop tenim la frase en la que enfocar-nos i ens hem assegurat que és adequat modificar-la, el facilitador t'indicarà que et col.loquis en una determinada posició, per a que realitzis un senzill exercici. L'exercici pot consistir en tancar els ulls i fer un moviment amb els braços, o senzillament en tancar els ulls i col.locar les mans sobre una determinada part del cos.

Amb aquest senzill exercici el que aconseguim és fer funcionar al nostre cervell de manera integrada , és a dir que tant l'hemisferi dret com l'hemisferi esquerre estiguin funcionant equitativa i equilibradament al mateix temps, o sigui al 50% cada un .


Aquestes postures físiques o exercicis, són coneguts com a gimnàstica cerebral, i es basen en el que s'anomena Estat de Cervell Integrat. És un estat òptim d'equilibri cerebral  que permet desbloquejar qualsevol pensament o creença limitant a nivell subconscient, i a canvi permet integrar una nova creença que resulti beneficiosa per a la persona que realitza el procés.

Durant l'exercici postural de Cervell Integrat la persona percep un canvi dintre seu. Cada persona el nota de forma diferent. Hi ha qui sent de sobte una sensació d'alegria, de tristesa, de pau profunda, de calor, de fred... cadascú ho viu de forma íntima i especial, amb més o menys intensitat.

*Un cop la persona ha experimentat aquesta sensació farem un últim moviment que facilita la integració de la nova creença i la fixa en el nostre subconscient.

*Comprovarem que la nova creença ja forma part de tu, amb un últim test muscular.

* I finalment ho celebrarem!!


Alguns exemples de creences limitants que pots canviar de forma ràpida i senzilla:

Sempre em passa el mateix
Mai no trobaré parella
Em costa molt estudiar
Em resulta molt difícil entendre'm amb la meva mare
No m'agrada el meu aspecte físic
Em fa molta por agafar el cotxe
Em fa pànic viatjar amb avió
Sempre penso que perdré el que tinc quan em passa alguna cosa bona
Em sento trist
He de treballar molt per a guanyar diners
Estic molt enfadada amb la meva germana
Ningú no m'escolta
Els meus fills no em valoren
Em costa molt expressar el que sento
Em sento molt pressionada a la feina
No m'agrada on treballo
Estic molt estressada
Tinc moltes migranyes
No vull que la meva cap em parli malament
Em sento ridícula si parlo en públic
I un llarg, llarguíssim etcètera, qualsevol cosa, QUALSEVOL, pots intentar millorar-la.

"Som més poderosos i meravellosos del que encara coneixem"
Jo t'animo a comprovar-ho.


Annamaia*
Facilitadora de PSYCH-K®